loading...

(Billingual News) Bendera Kekhalifahan Usmani dikembalikan ke Turki Setelah 100 tahun di Inggris



Sebuah bendera Kekhalifahan Turki Utsmani yang diambil oleh Jenderal Inggris bernama Edmund Allenby dalam pertempuran Syria  lebih dari 100 tahun yang lalu akhirnya dikembalikan ke Turki.

Bendera tersebut diserahterimakan kepada Duta Besar Turki di London, Unal Cevikoz oleh keluarga Turner yang telah menyimpannya selama hampir 1 abad.

Serah terima dilakukan dalam sebuah upacara di Perguruan Tinggi Haileybury,  di mana diketahui pada 1918 Edgar Tuner lulus dari perguruan tinggi ini sebelum menyertai Jenderal Allenby dalam ekspedisi ke Siria tersebut.

Sekembalinya dari pertempuran, Jenderal  Allenby mempercayakan penyimpanan bendera tersebut kepada Edgar Turner. Selanjutnya, bendera itu diserahkan turun temurun dari generasi ke generasi pada keluarga mereka, hingga berada ditangan Jack Turner (17 tahun), yang kemudian menyerahkannya kepada Duta Besar Turki.

Duta Besar Cevikoz memperlihatkan kebahagiaannya menerima bendera itu seraya berjanji akan memajangnya di tempat yang sesuai di negaranya.

Jack Turner muda menyampaikan bagaimana bendera tersebut telah dipelihara dengan baik oleh keluarganya. Dia juga menyatakan memiliki ketertarikan yang besar dalam mempelajari Kesultanan Utsmani. Turner juga menyampaikan harapannya bahwa suatu saat nanti ia bisa mengunjungi Turki. (worldbulletin/kabarpapuanet)

Ottoman flag returned to Turkey after 100 years in UK

An Ottoman Turkish flag that was taken from the battlefield of Syria to England by General Edmund Allenby over 100 years ago has finally been returned to Turkey.

The flag was handed over to the Turkish ambassador in London, Unal Cevikoz, by the Turner family who had preserved the flag for almost a century.

The handover was conducted in a ceremony at Haileybury College, from which a 1918 graduate known as Edgar Turner graduated before accompanying General Allenby in the expedition to Syria.

General Allenby had entrusted the flag to Edgar Turner on their return. The flag was then passed down from generation to generation in their family, till it reached 17-year-old Jack Turner, who handed it over to the Turkish ambassador.

Ambassador Cevikoz expressed his happiness on receiving the flag, promising to display it in a suitable place.

The young Jack Turner also noted how the flag had been well-protected by his family and that he was greatly interested in learning about the Ottoman Empire. Turner also said he wished to visit Turkey one day. (worldbulletin/kabarpapuanet)

0 Response to "(Billingual News) Bendera Kekhalifahan Usmani dikembalikan ke Turki Setelah 100 tahun di Inggris"

Post a Comment